Monday, September 8, 2014

The Real Life "Up" House in Herriman, Utah

True story: The house from Disney’s Pixar Film “Up” really exists.
It’s located in the city of Herriman, Utah.
It was built in 2011 by a company called Bangerter Homes, who got Disney’s permission before beginning construction, of course.
As soon as it was completed, images of the property went viral and people from all over the country started visiting and inquiring about the price. It was purchased by a family in 2012.
The homeowners are very business-savvy and currently offer photography packages for “Up” themed wedding engagement shoots and family portraits.
You can see some of the photo shoot samples on their home website: www.therealuphouse.com
Wouldn’t it be nice to visit this house?
I don’t think I mentioned this—but the inside is also a replica of Carl & Ellie’s traveling home.
I’d love to visit!










En español

Dato veridico: La casa de la película “Up” de Disney existe.
Está ubicada en la ciudad de Herriman, Utah.
Fue construida en el 2011 por una compañía llamada “Bangerter Homes”, quien obtuvo el permiso de Disney antes de iniciar la obra.
En cuanto terminaron de construirla, imágenes de la casa se difundieron y familias a lo largo del país empezaron a visitar la propiedad y preguntar sobre el precio. Finalmente, la compró una familia en 2012.
Los dueños no desaprovecharon ni un solo instante y pronto empezaron a ofrecer paquetes de fotografías para familias interesadas en retratarse frente a la famosa casa.
Algunas fotos de personas que han pagado por el servicio están disponibles en el sitio oficial de la casa: www.therealuphouse.com
¿Verdad que sería lindo visitar la casita?
Y es que además de estar construida igual a la casa viajera de la película, el interior de la casa también es una réplica exacta.

No comments: