Thursday, April 24, 2014

6-Miler at Rosemead Park

It's not easy to share my workouts on here when I usually do them solo.
When my husband joins me on a run or a weightlifting session, he refuses to take pictures!
So I'm constantly thinking of ways to show my progress and share my physical fitness challenges but I can only take so many "selfies" with my camera.
And that's why you see pictures of parks and other workout locations quite frequently on Workout Wednesday.
Take today, for example.
We went to the Rosemead Park last month after work so I could get my weekly running mileage (as part of my marathon training).
The Rosemead Park is tidy and ample with a series of small hills and a trail.
It's not huge but every loop around the trail is a half a mile.
There's an aquatic center, a Badminton court--(yes! who would've thought, right!?), a soccer field, outdoor fitness equipment, a very nice playground surrounded  by a white picket fence and a lot of people there every single day.
On this day, I ran 12 loops around the park for a total of 6 miles.
Paul and Benny, ran, played, climbed, jumped and thoroughly enjoyed their time there while I ran.
The Rosemead Park is a good place for residents of the San Gabriel Valley.










En español

No es fácil compartir mis entrenamientos aquí  en mi blog cuando suelo hacerlos a solas.
Cuando mi marido me acompaña a una carrera o a una sesión de levantamiento de pesas, se niega a tomar fotos!
Así que constantemente estoy pensando en maneras de mostrar mis progresos y compartir mis retos de acondicionamiento físico, pero después de numerosos "selfies " las cosas se dificultan.
Y es por eso que verán fotos de parques y otros lugares de entrenamiento con bastante frecuencia en los “Workout Wednesday”.
Tomen por ejemplo el día de hoy .
Fuimos al Parque Rosemead el mes pasado después del trabajo para que yo pudiera correr mi kilometraje semanal consecutivo ( como parte de mi entrenamiento para el maratón ) .
El parque Rosemead está limpio y amplio con una serie de pequeñas colinas y un rastro.
No es enorme, pero cada vuelta alrededor de la pista de correr es una media milla.
Hay un centro acuático, una pista de Bádminton - (Sí! quien lo hubiera pensado, verdad) , un campo de fútbol , equipos de gimnasia al aire libre, una área de juegos para niños muy bonita, rodeado de una cerca blanca y lleno de gente diariamente.
En este día, corrí 12 veces alrededor del parque para un total de 6 millas.
Paul y Benny corrían, jugaban, subían, bajaban y todos disfrutamos muchísimo de nuestro tiempo aquí.
El parque Rosemead es un buen lugar para los residentes del Valle de San Gabriel.

No comments: