Thursday, April 17, 2014

The Corvette Diner in San Diego-- Perfect for kids! {Tasty Thursday}

Arcade games, strawberry shakes and singing waitresses aside, the Corvette Diner’s Menu is actually pretty good.

On a recent work trip to San Diego, where I took Benny and my parents along, we had dinner here one night after concluding my day’s appointments.
I had already eaten here before but as everything else in my life, once Benny was born, things started having a different meaning.
Whereas in the past I would have enjoyed a couple of cocktails and a side of fries, now my appreciation for this place started when Benny was handed a Corvette Diner paper hat and a handful of straws to slurp on a delicious ice cream shake.
There is a pretty nice kids menu which includes all the basics like Mac n Cheese, Chicken Tenders, Spaghetti, etc. We went for the turkey and cheese sandwich on wheat bread. I had the famous Rory burger which was an Elvis Presley favorite and included bacon and peanut butter. My dad enjoyed half of a huge pastrami burger and my mom simply ate a few bites from our meals.
The Corvette Diner is a 50’s themed restaurant with loud jukebox music and old black and white movies playing around the restaurant.
It’s loud, bright, colorful and extremely festive. It’s a perfect place to either overwhelm a calm and quiet baby or match the energy of a hyperactive kiddo. For us, it was the latter.
The Corvette Diner is located:
 2965 Historic Decatur Rd.
San Diego, CA 92106
619) 542-1476












En español  
Sin nisiquiera entrar en detalles sobre los juegos para los niños, los deliciosos batidos de fresa y las meseras que cantan, basta decir que el menú del restaurante Corvette Diner es muy bueno.
En un viaje de trabajo reciente a San Diego, donde llevé a Benny y a mis padres para que me ayudaran a cuidarlo, cenamos aquí una noche después de concluir mis responsabilidades del día.
Yo ya había comido aquí anteriormente y me gustó mucho, pero como todo lo demás en mi vida, una vez que nació Benny, las cosas empezaron a tener un significado diferente.
Mientras que en el pasado me hubiera gustado tomar un par de bebidas alcoholicas y una órden de papas fritas, ahora mi gusto por este lugar comenzó cuando a Benny le regalaron un sombrero de papel de Corvette Diner y un puño de popotitos para sorber el delicioso batido de fresa.
Hay un menú infantil muy bueno que incluye todos los elementos básicos como macarrones con queso, Nuggets de Pollo, espagueti, etc. Nosotros optamos por el sándwich de pavo y queso en pan de trigo. Yo ordené la famosa hamburguesa “Rory”, que era una de las favoritas de Elvis Presley y lleva tocino y mantequilla de cacahuate. Mi padre disfrutó media parte de una enorme hamburguesa pastrami y mi mamá simplemente comía bocados de nuestra cena.
El Corvette Diner es un restaurante temático de los años 50 con música de la época y viejas películas en blanco y negro presentadas en ciertas pantallas alrededor del restaurante.
Es un lugar ruidoso, brillante, colorido y muy festivo. Está perfecto para abrumar a un bebé tranquilo o para igualar la energía de un chico hiperactivo como el Benny.
El Corvette Diner se encuentra en:
 2965 Historic Decatur Rd.
San Diego, CA 92106
619) 542-1476

No comments: