Friday, March 7, 2014

My take on the Moschino Fall/Winter 2014-2015 Collection

From L to R: Moschino sweater is going for $935 and the quilted leather bag for $1,200
It's still a huge topic of discussion in the Fashion world: the Moschino Fall 2014/Winter 2015 Collection showcased in Milan, Italy a few weeks ago.
Moschino (pronounced Mos-kino) is an Italian luxury fashion house known for leather haute couture and gold fashion accessories. Its' founder, Franco Moschino, who passed away in 1994, was known for his colorful and witty fashion designs which actually "poked fun at the fashion establishment," according to one source.
Now we fast forward time to 2014 and it looks like the fashion house decided to shock the world again, in the good ol' ways of Franco Moschino. This time, through a collaboration by American fashion designer, Jeremy Scott.
Scott, who's known for his famous teddy bear tennis shoes here in the states, truly entertained the fashion world with this collection that focused mainly on the hugely popular American burger restaurant chain as well as other pop culture icons such as Sponge Bob Square Pants and America's obsession with food labels. Critics called the collection trashy "just like the burger chain's food".
I personally found the collection to be fun and refreshing and a necessary break from the neutral and demure colors that are crowding the catwalks.
Sure, it's a huge oxymoron-- thousand dollar clothing pieces possibly worth more than what a McDonald's worker makes in a single month...but, if you think about it, who will purchase these items?
Possibly the same wealthy people who refuse to eat at fast food establishments...It's irony at its best!
If asked whether Scott's collaboration was junk or genius... I would say GENIUS. The fashion world can't stop talking about it and overall, a good fashion designer provokes the kind of buzz we're seeing here. Plus, who ever said fashion couldn't be so much fun?
Simply stated: I'm lovin' it.  ;-)










En español
Sigue siendo un gran tema de controversia en el mundo de la moda:  la colección otoño 2014/ invierno 2015 de Moschino que se exhibió en Milán, Italia hace un par de semanas.
Moschino (pronunciado Mos-kino) es una casa de moda de lujo italiana conocida por la alta costura de cuero y accesorios de oro. Su fundador, Franco Moschino, falleció en 1994, pero fue conocido por sus coloridos e ingeniosos diseños de moda que en realidad "se burlaban del establecimiento de la moda", según una fuente.
Ahora llegamos al 2014 y parece que la casa de moda decidió sorprender al mundo una vez más, tal como lo hacía Franco Moschino. Esta vez, por medio de una colaboración especial del diseñador de modas estadounidense, Jeremy Scott.
Scott, quien hizo famosos los zapatos tenis con oso de peluche aquí en los estados unidos, verdaderamente entretuvo al mundo de la moda con su colección para Moschino que se enfocó principalmente en la cadena de restaurantes de hamburguesas americana McDonald’s, así como en otros iconos de la cultura popular como Bob Esponja y la obsesión de los americanos con las etiquetas de los alimentos. Los críticos pronto denominaron la colección como basura "tal como la comida que se vende en la cadena de hamburguesas" .
En lo personal, yo encontré la colección divertida y refrescante, y como una pausa necesaria de los colores neutros y sombríos que dominan las pasarelas hoy en día.
Claro, es una enorme contradicción - prendas de ropa de miles de dólares que posiblemente valen más de lo que ganan los trabajadores de McDonald’s en un solo mes ... pero , si se ponen a pensar, ¿Quién creen ustedes que compraran estas piezas de la colección?
Posiblemente las mismas personas adineradas que se niegan a comer en establecimientos de comida rápida ... Es una ironía muy cómica!
Si me preguntan si la colaboración de Scott fue basura o genio ... yo diría que fue GENIO. El mundo de la moda no puede dejar de hablar de la colección y en general, un buen diseñador de modas provoca el tipo de reacción que estamos viendo aquí. Además, ¿quién dijo que la moda no puede ser tan divertida?
En las palabras promocionales de McDonald's concluyo diciendo que: Me encanta.

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