Saturday, August 9, 2014

The Marriage of Daniel & Frances Feldmann -- A Fairytale Wedding


I still daydream about my little sister’s wedding.
The day was beautiful and the skies in Schaffausen, Switzerland were calm and blue.

The St. Katharinental Catholic Church, which is a museum these days, was rented by the couple to serve as the site of their religious ceremony, which was held in three languages: German, English and Spanish.

Outside of the Church, a perfectly landscaped rose garden welcomed guests with classic music from a live orchestra. A wide array of delectable finger foods (See Thursday’s post on the food at Frenchee’s wedding) and plenty of wine was served for those in attendance. From the rose garden, we were transported to the Castle Schloslauffen for dinner.
Frenchee and Danny’s wedding embodied true elegance.
It’s not every day that guests arrive at a red carpet reception in front of a castle whose outdoor surroundings boast Europe’s largest waterfalls.
And it’s not every day that guests are seated in a reception room with fine artwork from the 1800s.
But on Frenchee and Danny’s wedding day, it all happened.  And it was a blessing to be there and watch it all unfold. Beautifully. Perfectly. Elegantly.
He’s a Swiss Banker working on his PhD. She’s a hair artist at an elite Zurich salon.
They’re both young, gorgeous and successful.
Happy 3-month anniversary, Frenchee and Danny.
May God bless your marriage always.














En español
Todavía me distraigo recordando la boda de mi hermana pequeña que fue como de ensueño.

El día estaba hermoso y el cielo en Schaffausen, Suiza, tranquilo y azul.
La Iglesia "Santa Katharinental", que hoy en día funge como museo, fue alquilado por la pareja para servir como el lugar de la ceremonia religiosa, que se realizó en tres idiomas: Alemán, Inglés y Español.

Fuera de la Iglesia, un bello jardín de rosas le dio la bienvenida a los invitados con música clásica de una orquesta en vivo. Una amplia variedad de bocadillos deliciosos (ver post del jueves sobre la comida en la boda de Frenchee) y buena selección de vino se le sirvió a los invitados. Y del jardín de rosas nos transportaron al Castillo Schloslauffen para la cena.
La boda de Frenchee y Danny fue un evento verdaderamente elegante.
No todos los días llegan invitados de una boda a una recepción de alfombra roja frente a un castillo cuyo entorno al aire libre cuenta con las cascadas más grandes de Europa.

Y no todos los días se aprecian finas obras de arte pintadas en la década de 1800 en un salón de fiestas.

Pero en la boda de Frenchee y Danny, todo esto sucedió.  Fue una bendición estar allí y presenciar este evento, que en mi estimación, fue la boda más distinguida que he visto.

El novio es un banquero suizo que actualmente estudia para su doctorado. La novia es una estilista de cabello en un salón renombrado de Zurich.

Los dos están jóvenes, guapísimos y son muy exitosos.

Feliz aniversario de 3 meses a mis hermanitos Fenchee y Danny.

Que Dios bendiga su matrimonio siempre.

No comments: